Canon Business Center Breda

Vacatures

Field Service Engineer

Word jij gelukkig van klant contact, zelfstanding onderweg zijn en heb je affiniteit met ICT? Dan is Canon Business Center Nederland op zoek naar jou!

Functieomschrijving

Als Field Service Engineer word jij onderdeel van een specialistisch team en draag je bij aan onze ambitie om klantgestuurd te ondernemen. Jij wordt verantwoordelijk voor het onderhouden van de installatie van onze Canon apparatuur. De link naar software rondom Document Solutions wordt steeds meer zichtbaar en belangrijker voor onze klant. Hier ben jij je van bewust en hier speel je in samenwerking met jouw collega’s op in. Je hebt een mobiele functie en bent bij onze klanten het gezicht van het bedrijf. De persoon die de kernwaarden van Canon Business Center Nederland niet alleen uitdraagt, maar zichzelf hierin kan identificeren. Wij zijn klantgestuurde ondernemers, persoonlijk, voorspelbaar en overtreffen verwachtingen.   

Werkzaamheden

  • Als Field Service Engineer heb jij de volgende taken en verantwoordelijkheden:
  • Jij wordt zelfstandig verantwoordelijk voor de diagnose, reparatie en installatie van Canon producten in stand alone en van producten gekoppeld in een standaard netwerkomgeving;
  • Je biedt zo nodig instructies en informatie aan klanten ofwel potentiële klanten; 
  • Je lost mogelijke systeemproblemen zelfstandig op;
  • Als Field Service Engineer ben je verantwoordelijk voor een volledige, tijdige en correcte behandeling van algemene/ technische advisering naar klanten;
  • Je vangt klantsignalen op en verwijst de leads binnen de organisatie door. Zo draag jij bij aan het vergroten van onze diensten en services bij onze bestaande of potentieel nieuwe klant;
  • Complexe vraagstukken kan de engineer doorwijzen naar de Teamleader Field System & Service. De Field Service Engineer is hierbij verantwoordelijk voor een juiste en tijdige escalatie/ verwijzing;
  • Het actueel houden van documentatie en updates omtrent technische informatie. We blijven leren en ontwikkelen! Deze informatie komt vanuit jouw collega’s of vanuit Canon Nederland;
  • Je bent verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van werkprocessen om zo jouw targets te behalen (bijvoorbeeld pro-actief beheer van carstock of uitvoering call aheads); 
  • Mailbox, agenda en nodige registratie/ administratie beheer je en houd je op orde; 
  • Je rapporteert aan jouw Teamleader Field System & Service.

Functieprofiel

  • Afgeronde MBO (Niveau 4) opleiding in de richting van ICT of mechanica/ elektronica/ elektrotechniek met kennis van ICT;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol/ functie binnen de (IDM) Integrated Document Management branche, IT branche of in een andere zeer competitieve markt;
  • Sterke affiniteit met ICT en de producten, services en diensten van Canon Business Center Nederland;
  • Aantoonbaar ervaring in het voeren van een commerciële- en klantgerichte en targetgerichte instelling;
  • Pré indien je in het bezit bent van een PDI+, N+ certificering, Canon imageRUNNERSystem training en certificering Canon Nederland. Indien niet, investeren wij graag in diverse trainingen om jouw kennis en certificeringen te verhogen; 
  • Correcte en volledige beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Wat hebben wij jou te bieden?

We bieden jou een uitdagende functie met veel bewegingsruimte. Wij stimuleren jou om te groeien en investeren in jouw professionele ontwikkeling, zodat jij kunt leren in jouw rol bij Canon Business Center Nederland. We bieden uitstekende arbeidsvoorwaarden en diverse opleidings- en trainingsmogelijkheden. Om jou in je functie als Field Service Engineer volledig te ondersteunen, stellen we een laptop en telefoon voor je ter beschikking.

Wie zijn wij?

Canon Business Center is jouw regionale partner voor een totale bedrijfsoptimalisatie. Wij inspireren onze relaties om het beste uit zichzelf en hun organisatie te halen en hierin perfect te verbinden richting een digitale toekomst.

In alles wat wij doen, zetten wij een extra stap om onze partners te verrassen en de verwachtingen te overtreffen. Wij inspireren organisaties om samen te werken en van elkaars expertise gebruik te maken. Onze core business is gericht op verbinden, waarin wij de bedrijfsprocessen van organisaties optimaliseren door het efficiënt inrichten van informatiestromen en documentbeheer. Om het regionale karakter van Canon Business Center naar voren te brengen hebben wij 8 centrale locaties in Nederland: Groningen, Utrecht, Arnhem Nijmegen, Eindhoven, Breda, Goes, Rotterdam en Den Haag. Zo zijn wij altijd in de buurt om onze partners optimaal te kunnen ondersteunen. Samen ondernemen, want waar je ook heen gaat, wij staan voor je klaar.

Interesse?

Voldoe je aan de gestelde functie-eisen en lijkt het je leuk om bij Canon Business Center Nederland te komen werken? Dan ontvangen wij graag jouw cv en motivatiebrief. Je kunt deze per email versturen naar solliciteren@cbc-nederland.nl.